Friday, May 31, 2013

Diam

Assalamualaikum

shhhh..diam..selalu ko dengar kan orang cakap cenggini?..Tapi sekarang ni masalah dia, kalau diam orang cakap pulak, asal ko diam sangat er?. Semua seqeba tak kena, diam salah cakap pun salah..Tapi kasi mau ingat la, kalau cakap sampai mulut tak boleh diam, aku tak tau nak kata apa lagi, pecah kepala wey dok dengaq orang pot pet pot pet sangat. Mak hang berleter pun hang sakit jiwa, inikan pulak orang lain.. wahaha...nak nanes..T_T .Boleh macam tu? Pening...pening, boleh migrain..

 Diam..diam...bak kata Naruto


Tub-tub aku nak kasi tau kat hang, aku ada ceqhita menarik punya..Pehhh..tak boleh belah la wey ceghita ni...Itu hari ar aku ada pergi itu klinik orr..aku ader jumpa sorang anti chinese ni....mulut dia tak hingat dunia der..sakit kepala aku, nyonyang..cengyang..onyang..moyang...semua keluar..Dah la aku ni tengah pening kepala..beqhejam pulak tu kena dengar dia duk cakap menatang haper tah dalam bahasa cina..Kalau dia mengata aku pun bukan aku tau pun..itu yang aku lagi sakit hati tuh..harap-harap dia sibuk dok memuji aku la kan bukan mengata aku *amoi ni sakit sakit pun cantik lor......muahahaha.....(puji diri sendiri memang kelebihan aku hang tau dak..)

Dalam dia dok berleter pum pang pum pang tu sempat pulak la dia tegur aku :

Anti : Sakit apa?, mau jumpa doktor ka?

Aku : Demam jer anti  *kalau tak jumpa doktor buat apa aku datang sini..hish...

Anti : Dah lama ka hang demam? aku tengok muka hang pucat

Aku : Baru semalam.

Anti : Aku teman anak aku jumpa doktor, sakit gastrik

Aku : Dah jumpa doktor ker?

Anti : Baru masuk. Doktor lambt orr hari ni, anak aku sakit tak boleh tahan. Aper punya doktor la ni, tak reti buat qheja

Aku : Dia ader keje kot *adoih jangan nak lepas geram kat aku sudah..

Anti : Tu anak aku dah keluar, aku bawa dia ambik ubt dulu

Aku : :) (senyum jer, tak larat dah nak cakap)


Hah, hambik kau..seb baik dia dah pergi kalau tak jenuh aku nak melayan. Kasi ingat la aku pun sakit juga, tak larat ma..Dah la dok dengar dia dok beleter dari aku masuk pintu klinik, mau cair taik telinga aku.. Tu nasib baik hangin kus-kus aku tak mai, kalau tak ngan anti anti tu kena dok luaq..

Tapi baru aku tau la apapasal dia dok berleter separuh hari..Aper dia ingat anak dia jer ker sakit, anak orang tak sakit. Anak orang lagi sakit kot dengaq dia dok pum pang pum pang. Sakit hati, sakit telinga, sakit kepala, sakit semua cukup..

 Aduhhhh...mau pecah kepala aku, sakit giler..cukupp..cukupp, aku tak mau dengar lagi...ahaksss..


Seb baik aku punya hati boleh tahan baik hari tu, boleh sabaq lagi...Aku ni jenis kalau dah tak boleh tahan mau jer aku sound depan-depan..anti ker makcik ker, datuk ker datin ker kalau dah tak reti jaga adab, tak reti nak fikir orang sekeliling tak der masa aku nak layan..sound jer. kasi ingat sikit, klinik bukan tempat nak tunjuk perasaan, nak tunjuk ego saper betul saper salah..


 Jangan sampai nanti diri sendiri terpaksa cakap macam ni..wahahaha..


Kalau nak ikut perangai sorang-sorang, semua nak betul..orang lain semua salah..ko kena juga fikir der, macam si anti ni, ntah-ntah doktor tu ader hal penting, ader kecemasan ker. Ko tak tau. Tak kan la doktor tu nak buat announcement kat satu klinik..*hari ni doktor lewat sikit sebab isteri doktor nak bersalin* hah macam tu ker?? huh...

Tapi, tipu la kalau aku cakap aku tak penat menunggu..Penat juga der, bosan lagi tu, + kena dengar ceramah free..haish saper nak kan...kalau bagi pilihan aku pun tak nak. sob sob aku bawak handphone boleh juga aku buka facebook siap dok update status lagi...wahahaha....ko citer bagai nak qak, boleh pulak ko cakap ko sibuk dok update status yer fara..sakit konon.. cisss....

What everrrr...tett..sekurang-kurangnya aku tak sakitkan hati orang, tak ganggu orang..Tu lebih penting kot..sendiri mau ingat la..ngadap benda lagho tu lebih baik kot dari dok berleter tak tentu pasal...

Peace......*_*.......kalau rajin meh ke facebook page haku yekk...

Sekian.....

No comments: