Friday, January 31, 2014

Bulan Disember, Bulan Kegembiraan..



Assalamualaikum…

What?? The tajuk macam tak masuk akal..Yer ker bulan disember tu bulan kegembiraan..macam mana pulak boleh gembira sedangkan ada yang berdukacita..ha..sila jawab cik Fara..


Brahaha.*gelak dulu sebelum taip...lek ar..bukan la aku bermaksud yang bulan Disember tu memang bulan gembira untuk semua orang…just untuk aku and family aku jer kot…then ader sesetengah antara kita ni memang gembira kot..


Selalunya bulan Disember ni banyak hati yang disatukan..banyak kenduri yang boleh g makan, banyak pulak pengantin bersidang..eh..ha..ha..tak tau ..tak tau..bersidang aper kebenda kau jangan tanya aku la kan..


Selalunya bulan Disember ni aku cukup happy..sebab boleh dikatakan tiap-tiap minggu aku leh makan free..Nak makan banyak mana pun tak der orang kisah..memang ya la kan aku pasti pergi..Budak pelahap tak cukup makan macam aku memang macam tu ar..


EKekeke..sebenarnya, Disember 2013 yang lepas..Rumah aku boleh dikatakan ramai sangat orang, nk tau kenapa??..haha..kan aku dah pernah janji dengan korang nak citer sal wedding abang aku..so sekarang..tibalah masanya..sebab tu la aku kata Bulan Disember ni bulan kegembiraan buat aku dan family aku terutamanya abang aku la kan sebab dia yang pengantin..bukan aku k..i”m single k…ceh..promote sikit…


Majlis abang aku ni , tak der la meriah mana pun, buat pun ala-ala kadar jer..panggilan pun tak seramai mana pun..Entah la tak tau kenapa dikurangkan untuk majlis abang aku yang sorang ni..Maybe sebab keadaan tidak mengizinkan..ayah aku kan tak sihat..so tak de saper yang boleh urus lagi macam dulu..macam kenduri abang aku yang 1st dulu..


Sehinggakan satu hari lagi majlis nak berlangsung pun kitorang banyak benda lagi tak siap..sudah la abang aku yang nak kawin tu pun bukan ada kat sini, nu ha kat Sarawak..so terpaksa tunggu dia balik untuk settlekan bebaper kerja..memang penat and kelam kabut sikit la..


Saper lagi yang nak kami harapkan lagi kalau bukan abang aku tu kan..Yang lain dah bekeluarga duduk pun jauh and sibuk dengan kerja so susah sikit  la kan..terpaksa la kami  buat kerja and settle kan sendiri walaupun kdang-kadang letih tidur tak cukup..


Sebenarnya wedding abang aku yang ni la yang paling aku tunggu-tunggukan sebab aper tau?..sebabnya dia yang rapat dengan aku masa kecik-kecik dulu sampai la sekarang..dia yang banyak tolong my family..and dia la juga yang sanggup bersusah payah untuk kami semua..aku sayang dia sangat tau tak..Tapi tak dapat buat besau-besau..tak per la..biasa-biasa saja pun kalau diredhai itu lebih pentingkan..kehidupan bukan untuk hari kenduri tu saja..panjang lagi kan..


Hahaha..seperkara lagi, dia ni agak ramai peminat masa sekolah dulu, aku ni salah satu mangsa kakak-kakak senior hampa tau tak..haish adik tolong kirim salam kat abang yer..hangin betul aku..dah tu ada yang tepon gedix nak mamp..geram betul aku..mujur ar abang aku tak baper nak layan..cehh..kawan aku pun sama bila call aku, nak..nak abang aku  pulak yang jawab..gedix nak giler dapat dengar suara abang aku..Ala masa tu kan kami semua tak der nak pakai handphone just guna phone rumah jer..macam tu ar jadinya..


Dah ar malas nak citer zaman dulu..lagipun mood tak baper ader ni..memandangkan hari ni dah 31 January..dah sebulan dah pun terpaksa la juga aku buat entry ni..jap lagi hapak pulak cerita ni en..


Jom ar layan gambar-gambar yang tak seberapa ni..aku tak der gambar yang banyak pun..ni pun entah mana sesat ada dalam simpanan. 




 Abang n kakak ipar gue..secocok tak? secocok kan..kan..gue suka kakak ipar gue ni..baik betul..


 Luv u much..much..

 kaku betoi abang aku ni..




 so happy..


 Ni antara hantaran untuk pihak perempuan..sepupu gue yang buat sendiri..Nak tempah boleh jer..


Ni baju majlis sebelah perempuan..


Me n my love


Me n my fren gedix..mana ada gue kat situlah ada dier..


Entry ni macam tak best jer en..actually mmg aku tak der mood pun..Sebenarnya apa dirancang untuk majlis abang aku ni banyak yang tak jadi..


Udah la banyak pihak yang rasa tak senang dengan kitorang sekeluarga..kenapa aku pun tak faham..Ya Allah saat-saat macam ni banyak pulak dugaannya..Tak per la memang sifat manusia x kan puas hati pada semua orang..Semoga Allah bukakan pintu hati diorang untuk berubah..


Kepada abang and kakak ipar aku..Aku doakan kalian bahagia till jannah...Amin..tolong doakan untuk diorang juga yer...


Entah hati tak tenang tak nak taip dah..perut berkeroncong tanda lapar, mood tak der banyak termenung, ingat Allah mohon pertolongan..Moga Allah redha semuanya...


Jauhkanlah hamba mu ini dari musuh yang tak diundang, ingatkanlah hambamu ini tentang keimanan...


Bahagiakanlah mereka yang cuba membahagiakn aku...redhailah mereka..Amin..

p/s: banyak merepek, serabut ceramuk punya ayat..en..kau layan jer ar kalau dah terbaca..uhhu..kalau dah baca sampai sini tu memnag dah terbaca la kan..hahaha..hadap jer la...

Sekian.....





No comments: