Thursday, January 09, 2014

Berita Hari Ini..


Assalamualaikum

Helo..helo..helo..sudikah awak berkawan dengan saya..kikiki supa ape lagi..*tepuk pale sekali*sudi ker tak sudi ker ader aku kisah..sekarang ni mood aku tak baper nak ok, mata tak nak tido pulak..habis suma penjuru dah aku pusing.meme susoh tul den nak tido..so alang..alang tak leh tido elok a kiranya aku buat cerita kat sini..*cam gempaq jer kan*

Kalau korang nak tau malam semalam rumah aku di masuki pencuri..hai jahat betul la orang yang dipanggil pencuri ni..bodoh betul..memang bodoh..dah la bodoh, mencuri pulak tu, hidup kat dunia dah la tak senang, kat akhirat nanti lagi la betambah-tambah..

Kalau susah macam mana sekalipun tak payah la mencuri. Kalau badan masih kuat, daripada dok mencuri baik pi keje jer..Duit yang dapat pun halal..hidup pun berkat. Ini dok beraya sakan dengan duit haram hasil titik peluh mencuri.(mencuri pun berpeluh juga beb, ingat senang ker).So daripada dok berpeluh mencuri baik berpeluh pi buat kerja halal. Daripada berpeluh takut kantoi baik pi buat keja elok-elok yang orang nampak and tau.

Dapat duit pun berkat, nak makan jamu anak-anak bini, adik beradik pun tak dak hal..Nak shooping pun tak dak hal. Semua orang tau tu duit ko bekerja susah payah..

Ini tak, mencuri jer keje..Nak shooping pun takut-takut, nak makan besar pun teragak-agak..yer la takut ada yang bertanya..kau dapat duit mana yer beli semua ni..shooping sakan..Hah tak kecut perut nak menjawab..

Aku rasa time kecik2 mesti pencuri ni suka cakap bohong..macam peribahasa yang mak aku selalu ajar dulu.”siakap senohong, gelama ikan duri, bercakap bohong lama-lama mencuri”kan betul tak aku cakap..

Err..dah..dah la wahai pencuri-pencuri semua..Dah la hidup kat dunia ni susah, sengsara, tak de duit terpaksa mencuri, nanti kat akhirat nanti? Nauzubillah..Taubat la cepat-cepat..supaya hidup orang lain pun senang juga..

p/s: seb bek baiskal aku tak hilang, hasil titik peluh aku kerja masa form4 lagi..sayang..sayang..sayang…

Sekian....

No comments: