Friday, July 19, 2013

Luahan Rasa Si Gadis Kecil


 Assalamualaikum

Well..sebenarnya aku pun tak tahu apa yang aku nak cakapkan atau ceritakan di sini..tapi mood sedih tetap tak nak mengalah kau..Kenapa sedih?? Tak nak tanya ker beb??...haha

Actually sejak dua menjak ni hati aku ni rasa mudah sangat nak sentap..but why?? Gedik ker aku ni atau nak monopous?..hikhik..Kadang-kadang aku tak faham dengan perangai orang ni..Nak kata buat silap puas dah memikir tapi tak der pun rasanya..Kalau nak kata tak der buat silap asal asyik nak buat muka toya jer kan dengan aku? Why..why..why…pening tul aku. Kalau tak puas hati tolong lah cakap…

Dah puas aku cuba jaga hati orang, but why orang asyik tak puas hati?..Dimanakah silap ku lagi…aiseh..hehheh..Dalam delima tau ni..engkau tahu tak beb? kalau kita sakitkan hati orang or buat orang sedih berdosa kita. Tapi masalahnya macam mana kita nak tau kita dah sakit kan hati orang kan??..Dengan tiba-tiba mood orang boleh berubah mengikut peredaran masa konon..sedangkan kita masih tak faham-faham..

Seyies aku cakap, bab ni aku memang tak pandai nak baca hati orang..Kalau ader yang tak suka, tolong bagitau..itu lebih senang untuk aku faham dan boleh aku cuba bermuhasabah dan cari jalan penyelesaian kononnya ..

Senang jer sekarang..yang boleh aku cakap, one thing for sure. I can't change myself to be what you want. I am me. and Insya-Allah.. in God's will, i'll change to someone better. Better than now. Do pray for me..

Kalau nak jadi insan yang lebih baik, macam-macam dugaan yang Allah bagi..so dengan itu kita sebagai manusia biasa dan hamba kepadaNya jangan mudah mengalah dan putus asa..Kalau kita diuji..Allah sayang pada Kita dan Kita adalah diantara manusia yang terpilih..Mungkin Allah tak nak kita berbangga diri atau lupa diri dan sentiasa mengingatiNya..Fikir kalau kita ada masalah Allah yang kita cari kan?? So itulah salah satunya kita diuji sepaya kita tidak lupa padaNya..Sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah disebalik semuanya..

Jom la sama-sama kita perbetulkan diri dan betulkan niat..tak perlu nak mencari kesalahan orang lain tapi cari kesalan diri sendiri dan betulkan..itu lebih baik bukan…

Sama-sama kita menuju kearah kebaikkan dan menjadi insan yang berguna kot ^_^


Ok ollss till then..bubye...

Sekian…..


2 comments:

cik jari manis said...

ececece...sabarlah Cik Fara...ujian yg Allah bagi tu..buat kita jadi lebih kuat..sekuat mana? sekuat hulk kah? hehe...semua yg berlaku ada hikmah...yg pnting..Cik Fara kena sentiasa semagatt! ciaaa! bru awet muda..ennn? haha!

Gadiss Kecil said...

huhu...betul-betul macam hulk kot..hehhe///yes yang penting semangat...awet muda..aummm..suka bab ni..hehhe...