Tuesday, July 02, 2013

Aloo..Tomeii..Tomeii..Tu....


 Assalamualaikum

Actually, im so free to writing down here sebab hari ni aku bebas untuk buat apa saja. No job, no fren, no keluar-keluar..setelah 2 hari aku bertungkus lumus menyiapkan kerja-kerja aku, akhirnya dapat juga aku rehat. Penat siot..hari ni aku tak nak lepak dengan saper-saper pun..Kalau boleh aku nak tido satu hari. Macam la mak aku tak berleter nak tido satu hari kan..huhu..Ok..ok hari ni aku nak lepak dengan lappy jer..sambil update entri baru.. korang sure rindu kan nak baca cerita aku..wahahaha..pasan..

Sebelum ni aku tak der anak buah yang kecik-kecik atau baby baby giteww..Tapi selepas jer aku pergi rumah kawan baik aku Helmy, aku dapat la rasa macam mana ada anak buah yang kecik..baby lagi, baru lahir..Keterujaan aku mengalahkan orang lain. Kalau korang nak tau citer dia cenggini sebenarnya.  Aku ke rumah Helmy sempena Majlis Kahwin adik dia Lina..Al makhlum la masa tu kitorang kawan baik, adik dia pun baik dengan aku. Selalu berhubung biar pun kami jauh..tapi kini…auwww..aku rasa nak touching pulak..aper kes kan..

Semasa aku kat rumah dia, dapat pulak aku kenal kakak ipar dia Kak Ina. Masa ni Kak Ina sarat mengandung anak sulung. Tinggal tak beper hari jer lagi due date dia..Well walaupun Kak Ina macam tu, dia baik giler dengan aku wey. Tapi sebelum tu, aku dapat borak dengan dia dan kenal dia pun time aku teman Helmy pergi main futsal kat ipoh. Kebetulan masa aku dengan Helmy sampai kat sana, Kak Ina dengan Abang Hafiz dah ader . Abang Hafiz tu abang kepada Helmy dan merangkap suami kepada Kak Ina tapi aku panggil along jer sampai sekarang, maybe sebab kitorang rapat dah macam sedara. Masa tu Helmy suh aku duduk dengan Kak Ina tunggu dia habis main, aku pun duduk la sambil borak-borak dengan Kak Ina. 

Best giler borak dengan Kak Ina, rasa leh masyukk sangat. Kak Ina cantik tau..Cantik angat..dah la cantik, baik pulak tu..pot pet..pot pet borak, ntah natang hapo la time tu kitorang borak..Aku rasa mula-mula ofcoss la sesi introduce diri kan..pastu melalut la..sampai Helmy dengan along dah habis main futsal, aku dengan Kak Ina tak habis melalut lagi wey...

Lepas tu kitorang gerak balik. Aku naik keta dengan Helmy, Kak ina dengan along. Kitorang berpisah dan bersatu semula di rumah Helmy.huhu berpisah dan bersatu..cam best jer..uweekk…Kebetulan malam tu along dengan Kak Ina tido situ juga..Maka terjadilah lagi sesi merepek tak tau tajuk natang hapo dengan Kak Ina…

Semenjak tu aku jadi baik dengan Kak Ina, kehulu kehilir Kak Ina usung aku. Asal keluar jer aku mesti kena ada..Mengalahkan adik sendiri pulak dibuatnya..haha..aku pun semakin hari semakin hilang rasa segan..aku rasa dah macam kakak aku sendiri jer..(aip aku rasa dah melencong sikit cerita aku ni kan..) teheee..korang layan jer la yer, aku tengah free ni  bila lagi korang nak dengar citer aku ni kan..kan...hehhe..

 Ni la my sister kesayangan aku..Kak Ina..antik kan.Ada iras aku tak..wuhuhu..

Nak dijadikan cerita selesai jer majlis Lina, besok petang Kak Ina dah bersalin…Aku nengok Kak Ina time menahan sakit sebelum nak bersalin tu…takutnya. Macam tu rupanya, patutlah jasa ibu tak dapat dibalas kata orang..First baby Kak Ina perempuan. Nama dia Nurul Aleesya. Comel sangat..macam Kak Ina dengan along. Cantik dan handsome tapi ni baby girl maka cantik la kan..hehehehehe..macam aku juga..(nak tumpang sekaki perasan, boleh?).wuhuhuh..

Selepas aku balik dari Ipoh, aku jadi rapat dan bertambah rapat dengan Kak Ina. Kitorang ngum, selalu giler berhubung walaupun tak jumpa..handphone dimana-mana kan so..sms dimana-mana saja, gelak sorang-sorang dah macam orang giler. Disebabkan dah macam orang giler tu la kitorang makin rapat dan selalu cakap pasal Aleesya dan semakin hari semakin rapat Aleesya dengan aku. Aleesya unty indu cangat sama Aleesya..

Sampai sekarang kalau ada time free, aku selalu ke rumah Kak Ina jenguk Aleesya. Sekarang ni dah 3 tahun lebih pun dia..Makin pandai cakap, makin cantik macam unty Fara..hehhe..makin banyak songeh..Kalau aku pergi sana, tengah-tengah malam pun still panggil aku buat susu untuk dia..Tiap-tiap hari dia tinggal dengan aku time Kak Ina dengan along keje..Aku dah lali dengan perangai dia, terhibur siot..layan budak-budak macam ni. Nak..nak yang pandai cakap, mulut becok macam Aleesya ni..huh..jenuh melayan..tapi …wuhuhu..jangan kena buli sudah…kot-kot kena kurung dalam toilet..sape nak tolong..but itu lah kebenarannya..hahaha…

Setiap kali aku g sana..ader jer cerita nipu dia..haha..cerita burung hantu la, cerita hujan la..cerita itu la,ini la..Padan la dengan aku melayan tak ingat dunia..Aku sayang sangat dengan Aleesya ni..Sekarang Aleesya pun dah ader adik..yang bernama Adam..tapi aku tak sempat lagi nak jengok Adam yang dah 5bulan usianya..just tegok gambar yang dikirim Kak Ina jer wey..

Rasanya dah dekat setahun aku tak ke sana..Lama siot gua cakap kat lu..Entah kenapa aku still tak dapat g sana lagi..Jawapan yang aku selalu kasi ofcosss la sibuk memanjang padahal..tettttt…yer memang aku sibuk huhu..sampaikan kenduri kahwin Helmy sendiri pun aku tak pergi bulan 4 hari tu..Aku minta maaf sangat-sangat..hurm terasa nak sedey la kejap..boleh..? Helmy sorry yer..Majlis Helmy, Fara tak dapat pergi…Last kita jumpa bulan puasa tahun lepas masa berbuka kat rumah Kak Ina ramai-ramai…Sekarang pun dah nak masuk bulan puasa dah..setahun dah Helmy yer kita tak jumpa..sedey sebab tak boleh rapat macam dulu lagi..saper nak dengar cerita Fara, masalah Fara lagi..saper..saper...hah..kenapa aku nak touching sangat ni…tak rock la wey..

Jom la layan gambar Aleesya aka si tenet…huhu..aku dengan Kak Ina punya keje la memanggil  tenet..geram sangat..macam nak penyet-penyet jer..Nasib baik anak orang kalau anak aku…lembik aku kejerkan…haha..siyeesss..comel aku cakap..Saper yang tak suka…Tak cayer tengok gambar kat bawah ni…

See..ko tengok rambut tu...awww..aku suka giler..unikk..

 Haii la si bibir merah ni..ciput pulak tu..wa..wa..unty pun nk juga..


 Comel cangat..matu mu bulat, bibir mu kecik, kening mu teratur kemas wahai Aleesya..tetttt...walaupun begitu unty Fara mu tetap comell..wahahaha....

Ok la..ader masa unty Fara janji kita jumpa yer..rindu Aleesya, rindu Kak Ina..rindu Ipoh juga...aiippp aper kes rindu Ipoh ni?... wahaha..tak der paper..tak der paper..orang kata Ipoh mali ta lak sombong...sebab tu rindu..Orang Ipoh tak sombong...kannnnn.....huhhu..k..bubye....

Sekian.....

p/s: sorry..morry..entri aku panjang berjela....layan jer la yeww...macam tak biasa pulak korang ni....


No comments: