Sunday, June 23, 2013

Something About Me...


Assalamualaikum

Dulu masa aku buka account blogspot ni, tak de la terniat pun nak bagi orang baca blog aku, nak kejar followers lagi tak la..siyeas. Aku private-kan blog aku., baq kat hang. Tujuan aku Cuma nak buang masa taip aper yang aku rasa nak taip. Ibarat macam personal diary la. Saper  pun tak boleh baca..hebaq sangat la aku time tu. Tapi sememangnya  sejak sekolah aku punya tabiat suka menulis aper pun ikut suka hati tok nenek aku sampai penuh buku latihan sejarah, (sebab apa buku sejarah, kalau uoll nak tau sebab subjek sejarah adalah subjek yang mengantokkan aku time sekolah, selalu cikgu hangin je dengan aku.).wahaha..pastu mula beralih pulak menaip ntah haper-haper kat computer. Kadang-kadang verahngan pun hader, syok sendiri lagi banyak kau...huhu..

Tapi..damm..nafsu telah menguasai diri..Bila terjah blog orang, teringin pula nak open my blog. Nak kongsi juga story dengan semua orang..aper ke salahnyer aku kongsikan dengan semua orang, asalkan yang baik-baik kan? Sekurang-kurangnya aku tak syok sendiri..hahaha..anyway takut pun ader sebenarnya, mana la tau kot-kot aku publish entri menyakitkan hati orang, buat orang tak sukanya macam mana yop? Saper nak jawab? Tak ker aku sendiri nak kena jawab nak kena tanggung..wuhuhu..tak mau..tak mau…

Dum dam dum dam dok memikior, sekali aku terjah lagi blog orang..Kali ni bukan sebarang blog..blog femes-femes kot. Baca balik entri diorang yang terawal, lebih kurang macam aku la juga..buka blog just untuk suka-suka jew. Tapi aku rasa tu macam jawapan skema jer. Asal tanya blogger-blogger baru ke lama ker jawapan dia lebih kurang macam tu la kan.. Yang pasti diorang jer yang tau aper niat diorang yang sebenarnya. Hak tu aku tak mau masuk campur..Yang penting entri atau cerita diorang best aku baca, aku follow..ada info menarik aku layan jer yop..hehhe..

Bak kata Anita Sarawak bukan Sabah. Akhirnya…. kini pasti, kumerasai..cinta nan suci..bahagia pabila ku bersama..oh indahnya…(baca dalam keadaan menyanyi  ner huhu) ...Aku jatuh cinta pada blog ni, this is my home, my diary and my everything. So aku start open blog aku ni. Semua benda aku rasa aku nak kongsi dalam ni. Ader readers atau tak der tu belakang kira. Yang aku tau sekarang ni aku dah jatuh cinta pada blog ni..Kalau tak tengok blog aku ni seminggu, otak dah tak boleh memikir benda lain dah..hahaha..Blog penting untuk aku selain makan..Blog dan makan adalah satu perkara yang sangat penting dan berkait rapat…ibarat kalau aku tak makan aku kebulur tak boleh buat kerja. Kalau kebulur blog tak boleh nak update pulak. So saper yang rugi? Korang juga kan sebab tak boleh baca entri aku..hehe malu pulak, korang suka baca entri aku ker? Wehehe…

Tapi sekarang ni, aku tak tau samada followers aku ikhlas atau tak follow blog aku ni ha. Aku harap ikhlas la yew. Jangan follow aku kalau tak suka, karang hampa sakit hati. Aku susah, hampa pun susah. Jangan-jangan..Kita dah sama-sama besar..Jauhilah sifat sakit hati tu ner..Kalau ader yang rasa tak puas hati sila tegur..Tegur menegur adalah satu amalan yang baik..wahhh….gitu pulak..hehhe..

Seperkara lagi ader orang cakap aku ni sombong giler. Nyesal jer follow kan? Kalau tegur pun jarang nak berjawab kat blog ni ha. Sampai ada yang cakap jangan sombong sangat.. Aduyai mak oii..car aner den nak xplain ni ha. Ala omak kawin kan aku..hahaha…ok..tak lawak. Sebenarnya meh sini aku nak xplain, aku bukan selalu online sangat. Online pun kejap-kejap jer. Bila aku nak publish entri time tu jer la aku online lama sikit, then kalau ader komen time tu aku jawab tapi kalau selepas tu aku say sorry kadang-kadang tak jawab pun. Aku nyer kehidupan sangat busy. So sebab tu la kalau ader yang tinggalkan jejak kadang-kadang tak berjawab..Tapi  selalunya aku lawat balik blog korang, baca entri korang Cuma kadang-kadang aku tak tinggalkan jejak walau satu jejak pun..aku tak reply balik message korang..Tu jer sebenarnyer. Bukanlah aku ni sombong. Korang tau jer la aku kadang-kadang tak berkesempatan nak online 24jam. Tapi I hope uoll semua jangan la fedup n judge aku bukan-bukan pulak..teruskan memberi komen dan tinggalkan jer message korang kat shoutbox tu ha.. InsyaAllah aku akan jengok blog korang balik…
 
Comel tolong cakap yer kat diorang..hehhe..:)

Jom sama-sama kita support blog masing-masing. Sama-sama perbaiki. Mana yang rasa tak ok, sila tegur. Sama-sama belajar..hokey…

Yang penting caiyokk..caiyokk… sila peace sekali untuk keamanan sejagat..wahaha…^_^

Sekian…..


No comments: