Friday, June 07, 2013

Hari Makan Sedunia


 Assalamualaikum

Kata emak, rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari..Maka mengenangkan kata-kata emak yang hampir 24tahun, aku cuba tidak menolak rezeki  yang datang pada ku..Masih terngiang-ngiang di telinga kata-kata emak membuatkan aku tak sabar-sabar untuk menikmati rezeki di hadapan aku…

Wahalla, aku seolah-olah baru keluar dari dunia alien...banyaknya makanan, aku nak yang ni, yang tu pun aku nak, eh-eh yang depan tu pun aku nak..wah..sedap kau..

Feewitttt….amboi cik fara, nengok makanan, tak hingat dunia yer kau…wuhuhu..ambik kau, dasar perut tempayan, manusia karnivor, herbivor, omnivor  semua kau nak rembat…bab makan kemain lagi kau yer..eh..eh bukan ker rezeki jangan ditolak ker?...Tak baik tau kalau tolak rezeki…mak aku yang cakap..hahaha…

 Mula-mula aku start makan nasi, sebab perut dah tak boleh tahan kalau nampak nasi, jangan dilupa orange sunkist untuk habuan potong lemak. Ko tengok kat pinggan aku, betapa banyaknya daging dan lemak lembu..so haruslah sunkist di sisi..hahaha..(kesian lembu terpaksa jadi habuan aku hari ni)


Cek Bedah kata, hari ni aku boleh makan banyak-banyak..Perut aku ok jer …so tunggu pe lagi..serupa beruk tak makan seminggu..terlompat sana, terlompat sini  mau ambik makanan…aper ker meroyan tahap gaban nyer aku hari ni. Macam la mak aku tak bagi makan kat aku seminggu.. Kesian mak aku tak pasal-pasal terbabit disebabkan anak mu yang pelahap ni..

 Ini kek aku punya..Jangan sesaper gatal nak syer..

 Waduh mak...dapat pula coklat VOCHELLE, saper tak nak aku mauuu...hahaha

 Eh-eh..ada pulak laksam, tapi aku nak baq kat hang, tak sedap.sangat-sangat...sheepp diam..diam..sat gi depa marah..

 Hah..hambik kau, nampak pulak satey, tunggu apa lagi pulun la aku rembat tak hingat orang..sedap siut, my favorett ni...

 Cicah pulak dengan kuah kacang, aumak aii..sedapp giler kau..rugi sapa tak makan..huhu ko meusti jeles la tu..hahaha..



Tapi
Dari depan aku Nampak mak aku semakin menjauhkan diri dari aku, dek kerana anaknya yang sungguh pelahap, mau disoroknya muka ke dalam baju..wuhuhu…sabar mak.. Ok, gua kasi can untuk mak gua duduk jauh-jauh. Gua tahu dia malu tapi gua punya tahap hysteria Nampak makanan sedap memang tak boleh dibendung lagi..Gua tak kisah la kalau mak gua tak nak ngaku gua anaknya buat sementara waktu. Bila kekenyangan gua tahu, mak gua akan terima gua semula….wakaka..teruknya kau Fara..

 Manusia berupa alien yang sangat pelahap sudah kekenyangan. Jadi gumbiranya tidak terkira sehingga terpejam-pejam bijik matanya..senyumnya pun semakin melebar.seolah-olah dibuat-buat....hahaha..


 Eh-eh asal tetiba pula ada gambar qi ni..Oppss aku lupa nak cakap sebenarnya aku lah hos terbaru jalan-jalan cari makan menggantikan tempat qi disebabkan tahap pelahap aku sangat melampau..maka aku terpilih untuk menjadi hos...ha..terkezut beruk kau...kau hingat aku tak mampu ker nak jadi hos..wahahaha...aku tipu ja la wey...buat mimik muka macam biasa balik la..tutup mulut kau tu...


Aiseh men..saper pulak ni...ala aku rindu bangat sama kamu..Ingat pulak zaman berebut burger sama mass.
Non di sini sudah kuat makan mass. Non udah enggak macam dulu-dulu lagi..Non udah kuat bangat makannya..makanya non jadi teringat sama kamu...huhu betul ka idak bahasa aku ni...

Al-kisahnya aku seorang pelahap….

p/s: Di majlis kenduri....kahwin anak kawan mak haku la......

Sekian…..


3 comments:

farHaNa razaLi said...

lapar pulak bila tgk sate tu..sedap nye

Fara Haanna said...

sedap..jom..jom kita makan..memang odap sangat..;)

Sop said...

ini betul2 makan... hehe