Monday, June 09, 2014

Rasa Tersentap sekejap Kau...


Assalamualaikum

Selamat malam, hai korang-korang semua. Malam ni fara rasa emmacam ader something yang tak berapa nak kena dengan diri. Sejak siang tadi lagi mood macam boleh-boleh la jer. So aper kata jom la kita kongsi-kongsi citer kat sini. Aku citer kat kau, kau citer kat aku..huhu..

Hari ni fara nak citer bab rasa dan perasaan ni. Tak kisah la perasaan macam mana sekalipun, suka, marah, sedih atau tengah mengong ker janji ia adalah perasaan yang kita rasa time-time tertentu. Adakala mood kita ni cepat benor berubah. Betul tak?, korang pernah rasa tak?.

Hari ni, fara memang ikhlas nak bagitau ni..hehe. hari ni jeng..jeng..jeng..suprise...hahaha..nipu jer tu, tak der la suprise pun. Geram ada la.

Korang suka tak kalau ada orang yang komen negetif dekat status korang, padahal status tu tak der la mantap sangat pun just status suka suki jer. Tapi ada makhluk yang komen macam-macam, cakap korang macam-macam. Bengang tak?. sure la bengang kan?..*aku tanya, aku sendiri jawab..majukan aku?haha

Tahu tak..benda ni jadi kat fara. Bila fara update status ni..ok bunyi dia macam ni..
"Dalam hati ada taman, dalam taman ada bunga, dalam bunga ada madu, dalam madu ada?...."

Macam tu la lebih kurang ayat fara.. Niat hati ni nak bergurau-gurau jer pun, tak der terniat aper pun. Tapi tak sangka pulak ada makhluk Allah (lelaki) ni tak puas hati. Dia ada komen then cuba mengisi tempat kosong dalam ayat tersebut.. Tapi bila fara jawab, jawapan dia salah.. Yang lawaknya tak boleh terima kenyataan. Fara bergurau jer pun.

Makhluk ni siap cakap macam-macam lagi kat fara, siap cakap fara ni timing la, macam-macam lagi la, nak citer panjang aper dia cakap pun macam tak best jer. Fara pun aper lagi kasi la ayat power juga. Bunyi dia macam ni:

"Aku tak kacau kau pun, per masalah kau ni. Benda kecik pun nak gaduh, macam budak-budak."

Dia jawab..

"Kenapa tak remove jer aku dalam frenlist ko?. Kenapa tak block jer aku. Bukan tak pernah buat kan, sebelum ni pun selalu buat kan?."

Fara jawab..

"Hey tak der masa la aku nak block2 orang ni, nak remove2 orang ni. Aku pun tak sedar yang ko ni ader dalam frenlist aku. Asal ko jer yang tak remove aku, kan senang"..

Ha..see..macam budak-budak kan gaduh. Padahal fara rasa benda bodoh jer pun. Setahu fara, tak der pulak fara block orang sebelum ni termasuk la makhluk tu. Hurm agaknya dia kot yang suka block2 orang pastu ingat kiter ni sama macam dia kot..hish tolong la..Tak der masa nak buat benda alah tu..macam sengal jer...Bila tak suka block, remove..bila suka add la bagai..hermm..bukan fara kot..

Tak faham betulkan manusia ni...Yang sentap sekali siap dia cakap macam ni kat fara..
"Baru aku tau, ko ni tak der la solehah pun. Pakai jer tudung".

Sentap fara dengar, terus jawab macam ni..

"Ha memang pun, ader ker aku cakap aku solehah?. Tak payah nak solehah sangat kot dengan lelaki macam ko ni. Dapat pahala ker?..

Ha hambik, kau ingat aku ni pempuan tak reti nak berbalas-balas ker, lembik..tolong yer..

Terus dia cakap ader aku kisah, then terus hilang..Ha pandai pulak..dah kena batang hidung sendiri. Kalau tak kisah asal la sibuk sangat dok cakap aku macam-macam.. Manusia-manusia..

Kadang-kadang tak faham kan, perangai orang ni. Aper yang diorang nak pun tak tau..Maybe cinta ditolak kot terus meroyan..ngerrr~~~~

Fara rasa elok la kita jaga adab kita bila bercakap dengan orang kan, tak kisah la kat mana-mana pun. Orang pun ader hati juga even kita ada masalah peribadi sekali pun jangan libatkan orang lain yang tak tau aper-aper pun. I mean lepaskan kat orang yang tak sepatutnya. Bawa-bawa la bertendang sama..eh silap bertenang...hehe.. Bawa bersabar. Orang lain pun ada hati, perasaan juga, jangan ikut kepala otak sendiri jer..


Ingat tu!!!

Last but not least kepada makhluk tu, kalau kau ader masalah bawa-bawa la istikhfar sama, selawat banyak-banyak..

Ok. dah kena cakap bukan perempuan solehah pun still boleh senyum lagi ni.. kau boleh?..neghngehngeh..


Senyum walaupun aku bukan perempuan solehah..:)
dan
Doakan aku menjadi solehah yer, inshaAllah
 

Selamat Malam..bubye..peace yo!!
*feeling sedih jap.......sebab bunga dengan madu pun aku nak sedih kan? haha..tapi kalau kena madu memang patut sedih la kan..ngerrr...

No comments: