Sunday, June 15, 2014

Bagaimana?


Assalamualaikum

Malam ni, aku tak nak pot pet-pot pet just nak tanya soalan jer..bagaimana? So bagaimana n bagaimana n bagaimana?
sila la jawab sahabat-sahabat ku sekalian..kalau korang jawab perh..memang korang terer tahap gaban ni..hehe..

Dah soalan pun tak tau hujung pangkal, gaimana kami nak jawab.
korang mesti cakap macam ni, betul tak? 
Eleh gurau jer la, tak yah la kerut-kerut muka tu kang cepat sangat tuanya cik odah hoi..

Sebagai perempuan dan manusia yang punya akal fikiran dan nafsu yang menjadi-jadi, buat yang ke sekian kalinya aku nak tanya bagaimana yer seseorang tu berjaya? ofcos usaha tangga kejayaan..yess aku tahu tu.
Tapi bagaimana dia memulakan sesuatu tu? 

Bagaimana dari orang biasa boleh jadi orang luar biasa yang still manusia biasa..?ngehngehngeh.

Bagaimana dia memulakan langkah pertama? Macam ni la kalau dia tak der aper-aper kelebihan, i mean berlajar tak tinggi, rupa tak der la sangat, kenalan pun dari orang yang tak famous de amor pun, just kenalan yang biasa jer. Kesenangan atau kekayaan pun tak der. Tapi bagaimana dia memulakan langkah dia? kalau yang ada kelebihan tu maybe ada sedikit kemudahan kat situ..tapi orang yang tak der paper ni bagaimana yer?

Dari segi penelitian aku, orang yang maju sikit kedepan ni, tak kisah la dalam bidang apa pun.. Aku check latar belakang diorang macam orang yang agak berada dan punya rupa paras yang cun.. Latar belakang keluarga, terdiri daripada keluarga yang senang dan berilmu. Totally memang macam tu..

So, persoalan aku, bagaimana orang yang tak der sikit pun kelebihan mampu berjaya macam diorang-diorang tu. Kalau datuk siti tu sebab suara dia yang mantop meletup + rupa yang cun. 

Kalau acey yang bintang mencari bintang tu sebab pandai buat lawak g masuk audition terus menang, kalau black mentor sebab suara dia sedap juga dan dapat mentor meletup..

Dan kalau aku?..hehe..

bagaimana yer??

So bagaimana yer?? 

Fening jap..100 hari dah fikir sebab nak jadi berjaya juga dalam bidang aku nak ni..Huhu..kena usaha lebih ni nak lawan orang yang dah diatas..tak kan selamaya nak di bawah jer. Tunggu la engkorang..miahaha. epps gurau jer. Just nak cakap kalau nak sesuatu tu, kena la usaha kuat sebab bukan senang nak jadi senang dan bukan susah pun nak jadi susah..so pilih la yer..


Selangkah dah melangkah, jangan mengundur semula

Orang yg dah diatas tu jangan la pulak korang pandang sebelah mata jer dekat yang di bawah ni. Yang diatas tu kalau nak bertahan haruslah bersyukur dan ingat tanpa ada yang di bawah tiada juga yang di atasnya boleh bertahan. Kalau blog kau ramai followers, jadi sebutan tak kan sebab kau sorang2, tentu la sebab followers ko yang support ko sampai sekarang.

p/s: any tips untuk dikongsi, ada jawapan untuk soalan bagaimana? sila la komen.hehe..


Ok.. Aku pun nak usaha,nak usaha,nak usaha

Go..go..goal..yeyy..brazil menang malam tu..besh..hakhak..

Bubye..

2 comments:

Mie said...

haha terbaek akak!! hmm..bagaimana?? kehkeh...

Gadiss Kecil said...

Haha..bagaimana yer? (: