Thursday, March 28, 2013

Akibat Tak Sabar


 Assalamualaikum




Akibat tak sabar, padam muka aku sekali lagi aku dah buat pilihan yang salah…..

Geramnya tak tau nak cakap..

Orang beli tablet aku pun nak beli tablet..Padahal sebelum ni  yer…yer..aku tak suka.Konon aku tak terpengaruh…

Sekarang nah ambik kau…apa aku dapat…sakit hati jer…

Tu la aku dah cakap jagan beli..jangan beli…. Sabar dulu..fikir habis2..banyak tak benefit yang bakal aku dapat..Oiii..hati bukan main lagi dok bagi nasihat..Tapi nafsu lagi bagus punya nasihat,tak tgu lama dah terus beli…

Sekarang balik jer rumah..macam nak pecah kepala sebab sakit hati punya pasal..Aku langsung tak suka,langsung tak menyenangkan..langsung membazir…..langsung segala bagai la…

Tu la cakap tok nenek tak nak dengar, sekarang padam muka..

Rasa macam nak simpan tak nak tengok langsung tablet new la konon2..

Lebih baik aku guna netbook aku ni lagi best…Konon beli tablet nak usung sana sini nak cek email bagai..last..last..netbook juga aku guna..

Dah la kena tipu dek penangan ayat salesmen kat kedai tu..Hati aku pulak terasa sakit..Macam mana nak buat ni.? Jawapan dia senang  jer  kan..tanggung la sendiri.Duit dah habis..Hasil yang dapat macam ntah paper..sakitnya hati,jiwa raga….
 
Kenapa aku rasa segala bagai??

   1)      Tablet aku macam tak ori…
Sebab nak install macam2 dan ambik masa yang lama, aku dah tinggalkan tablet aku untuk diorang proses..nak letak tu nak letak ni..

Dek kerana tak suka menunggu lama aku biarkan jer tablet aku kat situ….dan aku ke lain. Konon tak nak buang masa menunggu,benda lain boleh aku buat..

Sebab apa aku cakap tak ori dengan kaitan aku tinggalkan tablet..Offfcoss  sebab  tablet yang aku dapat macam ada bagai kesan sampingan...

   2)      Ada garisan di tengah-tengah skrin
Maknanya apa tu???   Maknanya  senang jer.. diorang dah rosakkan tablet aku samaada jatuh atau diorang dah tukarkan tablet aku pada yang tak ori….
Salah aku juga sebab tak nak buka dulu tengok dek percaya sangat kat diorang..Apa diorang cakap aku ikut jer..
(Akak battery dah hbis la,akak kena charge dulu baru boleh buka…jawapan aku senang jer..Ok…)
Bila sampai rumah…buka2 ambik kau satu line di tengah2 skrin muncul tanpa was2 lagi.Salah saper? Jawab la sendiri…

    3)      Apa yang aku nak tak der kat situ
Banyak benda yang aku harapkan tapi tak der kat situ..Aku ingatkan bila ada tablet lebih memudahkan kerja aku rupanya tak…
Konon boleh buat kerja dan surf internet dimana2 dengan senang hanya dengan sebuah tablet..Semua kemudahan dihujung jari..cis ayat  hampeh...


Apa pun semua benda dah jadi..Sekarang ni aku hanya boleh buat pengalaman ni sebagai panduan aku di masa hadapan…Yang penting kesabaran tu perlu ada sebelum buat  sesuatu benda yang boleh merugikan diri sendiri…
Serba sikit panduan dari aku untuk membeli gadget..
    *      Belilah apa-apa saja barang telekomunikasi di centre.Jangan beli di kedai2 yang biasa.Peratus untuk kena tipu agak banyak..
    *      Jangan tinggalkan apa yang telah anda beli di kedai  dalam tempoh masa yang agak panjang untuk proses install atau muat naik atau……………
    *       Buka dan check dulu ,kalau dah rasa ok baru tinggalkan kedai tersebut…
    *        Ajaklah orang yang lebih pandai dalam bab2 ni untuk membeli…Supaya tak tersalah beli..
P/S : Jangan mudah terpengaruh dan percaya dengan sesuatu benda…

Sekian……


No comments: