Thursday, July 10, 2014

Bila Bosan



Assalamualaikum  and  hai  peeps..


Lately  ni  saya  suka  sangat  menaip  dan  memang  hobi  saya  pun  suka  menaip.  Kalau  saya  bosan  pun  memang  saya  akan  on  lappy  and  taip  la  benda  mengarut  apa  pun  sampai  saya  rasa  dah  tak  bosan.  Kadang2  saya  taip  apa  yang  saya  rasa  siap  touching2  lagi.  Dulu  masa  zaman  budak2  suka  menulis  dekat  satu  buku  sampai  kadang2  aper  benda  saya  tulis  pun  saya  tak  tahu,  sedar2  dah  penuh  bermuka2  surat  lagi.


Selalunya  saya  akan  buat  kerja2  macam  tu  time2  saya  ada  masalah,  bosan  atau  merajuk  dengan  seseorang..ehehe..  kalau   buat  macam  tu  sedikit  sebanyak  saya  akan  rasa  lega  tau  tak.  Kiranya  saya  lepaskan  apa  yang  saya  rasa  time  tu..  Saya  tak  suka  kongsi  masalah  saya  dengan  kawan2  sebab  saya  rasa  macam  emm  tak  patut  pun  sesapa  tahu  apa  yang  saya  rasa.


Yer  memang  orang  cakap  kalau  kita  cerita  apa  masalah  kita  dekat  seseorang  macam  kawan  ker  sedikit-sebanyak  kita  akan  rasa  lega.  Maybe  dia  boleh  kasi  pendapat  atau  aper2  tips  untuk  kita.. Tapi  bagi  saya  pulak,  saya  rasa  benda  ni   herr..tak  sepatutnya  saya  kongsi  dengan  sesaper  pun  sebab  saya  tak  suka  orang  tahu  masalah  saya.  Saya  ada  cara  saya  sendiri  untuk  hilangkan  tekanan.. Dan  kadang2  saya  selalu  berpendapat  yang  tak  semua  orang  boleh  faham  kita  dan  tak  semua  orang  boleh  dengar  masalah  kita  selalu.  So  buat  apa  la  saya  nak  susahkan  orangkan?  Lebih  baik  saya  cuba  selesaikan  sendiri  masalah  saya. 


Saya  hanya  akan  kongsi  cerita  yang  happy2  jer  dengan  kawan2  saya  even  mak  saya  sendiri  pun  saya  akan  buat  benda  yang  sama. Saya  tak  suka  orang  tahu  masalah  saya  dan  saya  tak  suka  mood  sedih  tu  berpindah  kt  orang  lain  and  saya  tak  suka  bebankan  orang  dengan  masalah  saya.  Sebab  tu  la  saya  suka  kongsi  cerita  yang  happy2  jer J


Last  sekali,  ramadhan  kali  ni  saya  rasa  macam  lebih  selesa  and  tenang  sikit.  Maybe  saya  dah  matang..yey..saya  dah  matang..hehe..gelak  mengada sikit..


#saya  memang  suka  letak  gambar  muka  saya  yang  tembam  ini..hakhak :)


k..bubye.. 


No comments: