Sunday, January 27, 2013

hijau..hijau nyer....

Assalamualaikum
Dulu aku ade la pergi satu nursery ni.Nak imbas balik ni.Ko tau cantik siut bila tengok dari luar,hijau jer. ummm tak sabar rasa nak masuk jenguk hijau-hijau tu..bestnyer...hehe konon..ape yang hijau tu?.dari tadi ko sibuk dok cakap sal hijau.Ko pun dah tentu-tentu la pokok,itu pun tak boleh fikir ker.wakaka...jangan marah no..muah sekali..

Ok sambung balik.Nama nursery tu merimbun nursery. Memang cantik sesuai dengan namanya.Terletak di Alor Setar Kedah tempat kelahiran haku..Bagi penggemar-penggemar pokok hiasan atau pun yang suka buat landskap kt rumah tu amatlah sesuai kalau ke sini..Banyak betul bah bunga dan pokok kat sini..uwippp best kot,kalau boleh semua aku nak..Tapi......huhu..apakan daya bajet tak cukup ma..Ko ada duit tak, boleh aku pinjam?? tak pun macam ni la aku tau ko takut nak pinjamkan aku so aper kata ko sedekah jer..boleh juga tambah pahala..hahaha...udah-udah kok gitu si,suka hati mak bapak aku jek nak suruh orang sedekah.

Tengok pic ni

Betul tak aku cakap hijau jer kan...Cantik tau pokok-pokok kat sini..Kat sini juga ade menyediakan perkhidmatan membuat landskap untuk rumah,sekolah atau pun untuk ape-ape event..



  


Aku nak habaq kt hampa tengok pokok-pokok kat sini aku dah rasa macam tak nak balik.Ini nak,itu nak..Untuk berikutnya sediakan wang sebelum datang yer.Aku ni sebenarnya seorang penggemar pokok-pokok hiasan ni tapi tanam pokok pun h_ _ _m..hehe..propa je tu..

 





 
Ko nak tau landskap macam ni pun sebenarnya dah menarik minat aku.simple jer haku, yang penting sedap mata memandang dan cantik..Kalau ko nak tau kat sini juga selalunya pelajar-pelajar yang mengambil kursus bagi bidang hiasan atau landskap selalu datang dan membuat praktikal kat sini..Banyak pelajar-pelajar dari Universiti atau Kolej-kolej Teknikal yang selalu praktikal kat sini..dah tentu-tentu tempat ni famous jugak kan??..









 


waww..bila aku kat sini,aku dapat belajar macam-macam juga tentang jenis-jenis pokok ni tapi hehe..aku nak ingatkan jangan tanya balik la aku memang dah lupa pun..dan tada..aku memang pelupa..






Di sini juga ade menjual pelbagai jenis pasu dan barang- barang untuk membuat landskap..Apalagi ajak la mak,ayah,pak cik,mak cik semua mai Aloq Staq ni yer,mai kita serbu Merimbun nursery ni..hehe..Promot sikit, tak pe kan??..





Akhir sekali aku hadiahkan bunga ni untuk semua yer..cantik sobb..Kepada yang berkesempatam tu cuba-cubalah datang ke sini.Perkhidmatan homestay juga disediakan bagi yang mahu menginap di sini.Mana la tau kan ko asyik dok tengok pokok sedar-sedar dah malam so jangan risau,merimbun nursery ada menyediakan homestay k..

*Lastly aku ade benda nak bagitau hampa,kata orang kalau kita selalu tengok atau pandang tumbuhan dan benda yang kaler hijau ianya boleh menyihatkan mata kita..(kata orang bukan kata aku hokey) so pandai-pandailah yek nak jaga mata masing-masing...*