Wednesday, May 06, 2015

Tak Der Tajuk!!

Assalamualaikum w.b.t


Dah lama, fara x update blog ni..malam ni tetiba pulak rasa nak menaip bagai..mimpi apakah?? hehe..Tak..tak..fara tak bermimpi apa pun. Cuma fara nak kongsi cerita ceritot jer dengan korang.


Up gambaq satu sebelum start berceqhita..hehe.



Berapa ramai orang kat sini yang x pernah buat kesalahan?, angkat tangan...wahhh banyaknya..tipu la tu, kalau kata manusia mana ada yang terlepas dari buat kesalahan, betul tak? tak nak komen saper-sper la kan, nak komen diri sendiri jer..Fara ni tersangat sensitif, sensitif tak bertempat orang kata. macam-macamm aku fikir, dari benda tak der apa-apa sampai benda tu boleh jadi tajuk perbualan yang dasyat kau.



Fara cerita lah yer, ekceli kalau dengan boyfriend contohnya, sampai kesudah aku fikir benda akan datang, benda yang belum jadi lagi pun aku dah fikir. sebab tu la aku tak pernah kekal pun dengan sesapa...hehe..mana ada yang sanggup layan kerenah aku, nak jawab 1001 soalan. Penat aih..kalau aku sendiri pun aku penat kot..kalau dah soalan, nanti kalau mcm ni, mcm mana? kalau awak berubah hati mcm mana? kalau awak tinggalkan saya mcm mana?(kesudahnya kena tinggal jugak..ngehngehngeh..) ermm kalau saya tak cantik lagi nanti, awak mesti pandang orang lain..ha...sudah..kalau dh mcm ni soalannya..saper la yang sanggup nak melayan aku hari2 menjawab soalan..huhu..



Hurmm sebab tu la, aku malas nak bercinta..dah bercinta..mcm tu la gayanya aku.. Tp tu dulu la..sekarang ni, aku dah matang..woot..woot..matang ker? hehe..bolehla..bila dah banyak buat kesilapan, aku mula perasan kenapa aku tak pernah kekal pun dlm perhubungan..sikap aku dan cara aku. Aku mula malas nak fikir lagi..aku tak suka tekanan,



Dan bagi pendapat aku, andai seseorang itu ikhlas dengan kita, macam mana pun perangai kita, dia akan terima seadanya. dia mesti faham kenapa kita bersikap begitu. Dan mesti dia akan ubah pandangan kita terhadap diri dia. tak gitu..akak2, adik2, abang2 semua. Tapi ni just pendapat aku jer la. (matang la sangat kan).



Walauapapun, ajal, maut, jodoh semuanya ditentukan Allah. So dari situ aku berlajar, kalau sesebuah hubungan tu tak kekal mesti ada yang tak kena. Allah lebih tau. mesti dia dah mengatur yang terbaik untuk kita. Kalau dah jodoh, 10 tahun lagi pun dia tetap milik kau. biarpun dah kerepot..agagaga..*_*



So..sejak dah jadi wanita yang matang sikit ni, aku serahkan ajal, maut, jodoh aku pada Allah. aku percaya akan janji Allah. So tak payah nak bersedih sangatkan. Memang susah nak buat, cakap senang la kan. Aku pun payah nak hadap sebenarnya, walauapapun sabar tu penting..istiqhfar dekatkan diri dengan Allah lebih baik. (jika kita kejar cinta Allah, kita akan dapat cinta manusia juga. Tapi kalau kita kejar cinta manusia, kita hilang semuanya). Jadi sabar itu kunci uatam. Orang yang sabar pasti akan dapat habuannya. InshaAllah..sabar tu kan indah..





so..meh kita enjoy..ececece..(matang sangat la tu!!!!) ahahaha..

Sekian untuk kali ni.. 


No comments: