Thursday, May 29, 2014

Wauuu..Oat Tu La..Sedap.......




Assalamualaikum wbt…


Hurm..letih..letih bercampur lapar yang tak tau aku nak makan apa..Bukan sebab terlalu banyak makanan kat rumah aku ni, tetapi sebab tak ada langsung makanan lah yang buat aku tak tahu nak makan apa ni..letih..letih..penat dah dok fikir nak makan apa..rasanya dah dekat sejam aku dok fikir, dok belek kat celah-celah lemari kabinet kat dapur mak aku ni..alih-alih aku jumpa juga makanan..hurm memang makanan betoi la..hebau sungguh..baguih betoi mak aku ni..kesian sunguh ke anak-anak dia..siap sediakan makanan berlambak-lambak lagi..hakhak…untung sangat la kalau aku dapat makan..Yang mak aku simpan memang makanan tapi bukan makanan manusia yang tengah kebulur tahap gila sasau macam aku ni..eh..eh..tak..tak belum sasau lagi aku..Ya ampun yang mak aku simpan makanan kucing-kucing kat rumah ni..huntung gila la kau kucing dapat dok rumah aku ni..Yang aku ni pulak tak jumpa langsung makanan aku..hermmhermm….mau menjerit rasanya ni..Tapi pesalah pun kan kalau rembat sikit makanan kucing..mesti sedap giler sebab tu la kucing-kucing kat rumah aku ni suka sungguh bila dapat makan..siap dulu-dulu masa mula datang keding macam tuan dia, tapi sekarang dah montel-montel..Yang tuan dia pulak still slim keding..


Hampun..hampun..jadi tak salah kot rasanya kalau aku try makanan kucing-kucing ni kot-kot aku pun boleh montel macam kucing-kucing ni…oh my love…musti comel kan..pipi tembam..badan bulat..wahh so kiut Fara..suka la..hakhak..eh..eh..tak boleh-tak boleh aku masih waras lagi..iyer pun tak der makanan belum lagi terniat dihati nak rembat makanan kucing..yer ker,,yer ker…habis tadi tu apa? Bukan terniat ker?...hikhik..opocot..semut gigit pulak..


Tembam-tembam pun comel..haha..pernah dengar jer ayat ni..ni ayat budak idola kecik ni..akibat makan makanan kucing maybe boleh jadi macam ni pipinya..ok tak..ok tak..kahkahkah..ngotnget betoi aku ni..





Dah puas dok selongkar lemari tetiba jumpa la satu paket entah aper kenama tak tau..yang oat campur coklat susu yang dibuat bar-bar tu..Aala yang mak cik melah selalu jual kat online tu..Eh bukan benda alah ni femes ker sekarang..Seantero dunia sebok dok promote..tak terkecuali aku la juga ni kan..Kalau tak, tak der la aku nak citer-citer kat sini..Katanya benda alah ni sedap giler..Suatu hari sewaktu aku dengan family aku bertandang ke rumah keluarga kakak ipar aku..benda alah nil ah yang diorang hidangkan untuk kami..Aku pe lagi dengan terkinja-kinja..eh…tu..oat tu la..yang orang dok makan sekarang..Amboi maju depa nohh..siap penuh dalam lemari dapur dengan benda tu..berkodi-kodi..Aku pulak yang ketinggalan zaman…macam mana aku boleh ketinggalan ni?...hurm…Fara..Fara..

Ni la dia benda alah tu..Ni dalam satu bungkus pek besar..




Dalam satu bungkus pek yang besar tadi, dalam dia ada banyak-banyak macam ni, dibungkus satu-satu pulak..


Sejurus benda alah ni dihidangkan di depan mata aku betul-betul..tanpa ragu-ragu dan rasa malu aku terus ambik dan bukakan plastinya dan terus aku masukkan benda alah tu dalam mulut aku..siap pelahap bersungguh-sungguh…almaklum sedap kononnya..Dah aper lagi siap aku promote pulak kat mak aku..siap tolong buka habis plastik pembungkus oat tu kat semua orang berhampiran aku..dengan harapan nak ambik hati..padahal aku dah tertunjuk sifat ketakmaluan aku tu dan kepelahapban aku itu pada semua orang di situ…uhhuhu..bahasa apakah ini yang aku gunakan..hai ni kalau cikgu bm aku tengok mau kene pelekuk sekali…hahahaha..


Meh..meh kita tatap gambar ni sampai meleleh air liur berjujuran di meja makan..hahak.eee…gelinya…pape la fara..


 Hambik..nak makan puas-puas nak..mak tak larang..hahaha tetiba..



Ha...hambik..hambik..macam-macam kaler ader..tapi aku suka dua yang atas ni yang plastik putih dengan hijau ni..
Padahal..kaler aper pun plastik, rasanya tetap sama..kakakaka..


Serius aku cakap memang sedap benda ni..tu la 1st aku makan…dan sekarang da jadi feveret cek..tiap-tiap pagi cari benda ni sarap sebelum buat kerja..senang juga nak bawa ke sana-ke sini disebabkan pembungkusannya yang comel-comel gitu..boleh masukkan dalam handbag buat bekal..kot-kot dalam kereta kang lapar, tak pun dalam LRT perut berkeroncong mak limah..hah..tunggu apa lagi jangan segan-segan keluarkan biskut oat anda ini dan jamahlah dihadapan semua orang..biar semua orang juga terliur melihat anda makan..wah…sudah ada unsur riak dan sombong di situ..hahaha…mak endon sebelah cakap aper kau ingat aku tak pernah makan ker benda tu..hari-hari aku makan sampai dah muak tak lalu..dah tu terpaksa stop sekarang sebab dah tak lalu..hahaha..hambik kau..menunjuk lagi..kan ada yang lebih maju..

Auwww..yummi..tunggu aper lagi..belasah jer la..senang dan memudahkan kan?


Ok la..last sekali nak cakap meh cuba makanan berkhasiat ni..sungguh sedap..mudah dimakan dan dibawa kemana-kemana..sesuai untuk semua golongan tapi baby-baby tu aku tak pasti boleh makan ker tak..ngehngehngeh….peace…*_*


p/s : Anda beselera saya suka..kuingkuingkuing..hihi

Sekian……


No comments: