Tuesday, June 30, 2015

Hati Ku Lembik aka Sensitif


Hai peeps..


Dah lama kan fara tak update blog..ader lagi ker yang nak baca blog lunyai ni  la hai?..huhu..tak per ar, tak kira ar ada ker tak  ker, yang penting hati tetap dengan dunia blog ni walaupun blog ntah serabut suram muram..tak macam blog orang lain pun kan..biar ar..ahahaha..




 cantikkan hati ni, meh jaga dia baik2.



Hari ni fara nak cerita bab hati lembik aka sensetif ni. Bukan main lagi kan tajuk aku, haha saja nak kasi gempaq sikit..  Nak tanya, Ramai tak perempuan punya hati macam ni..apa? ramai?..huhu..tak tau la kan orang lain tapi bagi fara, tak nak tipu..fara ni memang jenis sensetif. Bila text orang pun, orang tak balas dah mula rasa sedih, sayu..ermm mesti dia dah tak ingat aku, mesti dia tak suka aku text dia sebab tu dia x reply..tido sambil nangis sorang2..huwaa..huwaa..kenapa dia tak nak reply text aku lagi..tak pulak aku fikir entah2 orang tu tgh sibuk tak dapat nak reply text, atau kredit tak mencukupi..tak pulak aku fikir..yang aku tau fikir diri sendiri..ni dah nama penting diri sendiri ni..hahaha..


Tu belum boyfriend atau orang2 tersayang yang tak balas text.. kalau bf memang aku meroyan 2 hari..gitu la perangai fara..dari kecik sampai ke tua x berubah-ubah..tapi kalau dah text berjela, 10 kali text pun x balas..kau rasa x meroyan ker..sedih ar..asal dia buat aku cam tu..dia pergi mana, aku ni tak penting ker? Yer la aku kan tak lawa, pendek, gelap, kulit tak cantik, muka macam budak2..mesti dia dah bosan nak layan aku…ha gitu la aku selalunya..Ntah apa2.. tapi kalau tetiba..tet..tet...hp bunyi..tgk2..eh dia reply text la..terus hilang sedih..walaupun cuma dapat ayat..(syg, b sibuk tadi..ader kerja sikit..besok nak exam syg.)*terus aku reply, yer ker b..ok..ok…ambik masa b k..yang td punya la aku meroyan..dengan serta merta mood jd berbunga-bunga balik..gitu la perempuan kan..eh..tak fara jer kot cam ni…ahahahaha..kau cakap benda simple pun aku dah ok..tau..tu jer aku nak..ekekeke..
                                                                                                                
Fara punya rasa sensetif tu memang tak boleh blah..mak tak bagi duit belanja cukup pun, aku nangis dulu.mak tak sayang aku la tu..mak tak ajak makan, nangis lagi..mak tak ingat aku pun..sedih ar mcm ni..masuk bilik, tutp pntu tido, sambil nangis sorang2 lagi..ape benda perangai pun tak tau la..



  1.  sakitnya hati ku, ditoreh-toreh rasanya*hati sensitif*


Bukan dulu jer sekarang fara still macam tu lagi, Cuma part remeh temeh tu x der la lagi nak sensetif semacam..dah belajar kurangkan sikit perangai tak senonoh tu. Cuma sekarang ni bab dengan pasangan memang tragis giler sensetif dia..adoii susah-susah..negetif selalu.bila la aku nak positif ni. Cemburu tu tak yah cakap ar.tambah2 hubungan jarak jauh ni. Tak baik begitu selalu kan..ceh pujuk diri tapi hari2 aku buat perangai. Yang sakit nya aku, yg sedihnya aku. Dia kat sana tak tau apa pun. Aku jer melayan sorang2. Syiton nirojim betul..banyak2 la bawa istiqhfar yer fara..sabar..sabar..jangan kau g maki orang tak tentu hala..haha..

Dah ar, rasa malas pulak nak taip lagi..nanti lagi banyak pulak perangai buruk aku terbongkar..huhu..korang kalau ada cerita sama macam fara, meh la kongsi..nak tau juga macam mana korang atasi..hehe..

Sekian…..terima kasih awak sebab sabar dengan saya ya!!(glup esok buat lagi) *_-

No comments: